Hvorfor produktomtaler er det viktigste grepet du kan ta

12.09.2021

Oversatt til nettbutikk-verden; Du ønsker at besøkende i ditt nettsted skal gjennomføre kjøpet hos deg, og ikke klikke på X'en i øverste høyre hjørne og besøke konkurrenten din sin nettbutikk i stedet. 

Hvordan gjøre dette? Vis dem at du er til å stole på. 

Omtaler og vurderinger forteller ikke bare dine potensielle kunder hvor godt tilbudet ditt er. De forteller at din nettbutikk er ekte, og at noen faktisk handler hos deg. Mennesker er sosiale vesener og blir påvirket av de rundt seg. Hvor mange ganger har du ikke blitt påvirket av en venn som anbefaler deg noe? 

Hvordan kan dette flokk-instinktet bety noe for deg og din nettbutikk?

Flere omtaler = økt salg

Omtaler er faktisk kritisk for å øke opplevelsen dine besøkende har på ditt nettsted. 

Spør du noen om hvorfor de velger å handle i fysisk butikk fremfor nettbutikk - kan vi nesten med sikkerhet si at noen vil svare "Vi vil prøve produktet, eller ta og føle på kvaliteten". Dette er noe du aldri greier å oppfylle i en nettbutikk - så dette aspektet mister du selv om du tilrettelegger med aldri så gode bilder og produktbeskrivelser. 

Men det du kan gjøre, er å vise til hva dine eksisterende kunder synes om produktene du selger. Du kan sikre at fremtidige kunder stoler på produktet du selger, ved å la de se hva andre kunder som har kjøpt produktet har av erfaringer. Det er svært verdifullt å kunne vise en potensiell kunde ved hjelp av omtaler fra en uavhengig tredjepart, at det er verdt å kjøpe ditt produkt. 

Bonus

I tillegg til at omtaler gir økt salg, så vil omtaler også gi deg svært viktige tilbakemeldinger for videreutvikling av produktene eller utvalget du tilbyr. Slik kan du skaffe deg erfaringer som gjør at du kan konvertere enda mer. 

Klar for å ta steget? 

Verdens mest effektive system for kundeomtaler er norsk og vi tilbyr integrasjon mot det! Lipscore skaffer deg flere kundeomtaler, forbedrer ditt omdømme og øker salget - med ett helautomatisert verktøy. 

Send oss en mail på hei@unimicroweb.no, så tar vi en prat om produktomtaler!


Se også

5 tips til hvordan du klargjør nettbutikken for Black Friday

Årets Black Friday nærmer seg, og her deler vi våre 5 beste tips til hvordan du rigger nettbutikken for å lykkes med salget.

Nyhet: Pakkeprodukt - gjør det enkelt å selge komplekse produkter i nettbutikken

Hvordan kan vi senke terskelen til kunder for å kjøpe sammensatte produkter i nettbutikker? Jo vi lager en modul som gjør det så latterlig enkelt å kjøpe produkter sammen at det nesten blir umulig å la være. 

Når bør man oppgradere nettbutikken?

Nettbutikker er ferskvare, og fallende besøkstall er noe man kan oppleve som nettbutikkeier. Dette er ofte det første signalet på at nettbutikken må oppdateres. Men sannheten er at nettbutikker må oppdateres med jevne mellomrom. Søkemotorene legger stadig mer vekt på hastighet, mobilvennlighet og at nettstedet skifter innhold fra tid til annen.

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på tlf.: 70 33 21 90, eller skriv til oss via vårt kontaktskjema under.