Nyhet: Vi lanserer nå ny modul for bonusprogram

15.01.2020

Hva er et bonusprogram/fordelsprogram?

Et bonusprogram eller fordelsprogram er et strukturert program som belønner kunder med insentiver eller andre fordeler når de er lojale og kommer tilbake for neste kjøp. I stedet for å legge vekt på rabattering for å øke konvertering, fokuserer man i stedet på bonus som gjør at kunden kommer tilbake senere og kan benytte tidligere opptjente bonuspoeng. På denne måten kan du skaffe deg faste kunder som velger din nettbutikk foran konkurrentene dine.

Muligheter

I vårt system har vi nå lansert første versjon av et bonusprogram som er spesielt tilpasset B2B markedet. I denne versjonen har du blant annet muligheter til;

- opprettelse av ett eller flere bonusprogram 

- bonusprogrammene kan opprettes for spesifikke kunder/kundegrupper eller varer/varegrupper

- man kan og bestemme hvor lenge opptjent bonus er gyldig

- hva som er den faktiske bonusen (%) kan defineres for hvert enkelt program

- bonus kan profileres i nettbutikken med egne produktlister som samler alle produkter man kan opptjene/bruke bonus på, disse kan også merkes med flagg

- i både handlekurv og utsjekk vil utvidelser gjøre at din kunde får se info om opptjente/tilgjengelige bonuspoeng

- din kunde får innsyn i sine opptjente poeng på "Min side"

- du som nettbutikk-eier får også en oversikt over all bonus som er utdelt, brukt etc. Du kan også tildele eller redusere bonus manuelt på hver enkelt kunde


Vi ser for oss at denne modulen kan bli svært innbringende for mange av våre kunder og ser for oss flere bruksområder. Det kan definitivt også eventuelt brukes av butikker som henvender seg til privat kunder vet at man for eksempel lager en kundeklubb med blant annet tilgang til et slikt bonusprogram. 


Se også

5 tips til hvordan du klargjør nettbutikken for Black Friday

Årets Black Friday nærmer seg, og her deler vi våre 5 beste tips til hvordan du rigger nettbutikken for å lykkes med salget.

Nyhet: Pakkeprodukt - gjør det enkelt å selge komplekse produkter i nettbutikken

Hvordan kan vi senke terskelen til kunder for å kjøpe sammensatte produkter i nettbutikker? Jo vi lager en modul som gjør det så latterlig enkelt å kjøpe produkter sammen at det nesten blir umulig å la være. 

Når bør man oppgradere nettbutikken?

Nettbutikker er ferskvare, og fallende besøkstall er noe man kan oppleve som nettbutikkeier. Dette er ofte det første signalet på at nettbutikken må oppdateres. Men sannheten er at nettbutikker må oppdateres med jevne mellomrom. Søkemotorene legger stadig mer vekt på hastighet, mobilvennlighet og at nettstedet skifter innhold fra tid til annen.

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på tlf.: 70 33 21 90, eller skriv til oss via vårt kontaktskjema under.