I Google Analytics kan man følge sine kunders adferd og analysere hvor trafikken kommer fra. Denne typen innsikt er super viktig, men er ikke alltid tilstrekkelig å basere sine beslutninger på. Ved å aktivere Enhanced Ecommerce i Google Analytics får man innsikt i enda flere brukeradferdsmønstre, og kan analysere på salg, i stedet for kun på trafikk.
Enhanced Ecommerce gir adgang til data på produkt nivå, salgs- og kjøpsprosess. Det er med en slik innsikt at man får et bedre overblikk og innsikt i verdien av sine markedsaktiviteter.
Hva er det viktigste du kan måle med Enhanced Ecommerce:
- Hvilke produkter presterer best?
- Få et bilde av dine kunders kjøpsadferd
- Hvor faller kundene dine av i kjøpsprosessen?
- Spore ulike markedstiltak: kampanjer, rabattkoder osv.
- ++
Enhanced Ecommerce er nyttig og vil passe til alle typer bedrifter som ønsker bedre innsikt i trafikk og adferd i nettstedet sitt.