Enhanced Ecommerce i Google Analytics

Enhanced Ecommerce er en Google Analytics-plugin-modul som gir bedre innsikt i kundenes kjøpsprosess. Med bedre innsikt kan du optimalisere dine kunders kjøpsprosess, finne ut hvilke kategorier eller segmenter du bør prioritere og sette fokus på de varene som du har flest treff på eller konverterer best.

I Google Analytics kan man følge sine kunders adferd og analysere hvor trafikken kommer fra. Denne typen innsikt er super viktig, men er ikke alltid tilstrekkelig å basere sine beslutninger på. Ved å aktivere Enhanced Ecommerce i Google Analytics får man innsikt i enda flere brukeradferdsmønstre, og kan analysere på salg, i stedet for kun på trafikk. 

Enhanced Ecommerce gir adgang til data på produkt nivå, salgs- og kjøpsprosess. Det er med en slik innsikt at man får et bedre overblikk og innsikt i verdien av sine markedsaktiviteter. 

Hva er det viktigste du kan måle med Enhanced Ecommerce: 

  • Hvilke produkter presterer best? 
  • Få et bilde av dine kunders kjøpsadferd 
  • Hvor faller kundene dine av i kjøpsprosessen? 
  • Spore ulike markedstiltak: kampanjer, rabattkoder osv. 
  • ++

Enhanced Ecommerce er nyttig og vil passe til alle typer bedrifter som ønsker bedre innsikt i trafikk og adferd i nettstedet sitt. 

Er du interessert i å vite mer?

Ta kontakt med oss på tlf.: 70 33 21 90, eller skriv til oss via vårt kontaktskjema under.